ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ. 5-9 КЛАСИ
- Окреслено сутність ключових і предметних компетентностей, наведені роз'яснення, які стосуються якісних змін програми, спрямовані на вироблення учителем конкретного і зрозумілого алгоритму дій для запровадження компетентнісного підходу.
- До змісту і побудови навчальної програми внесено зміни: «державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів» замінено на «очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів» за принципом компетентнісного підходу». Це дало змогу значно скоротити змістове наповнення програми, вилучити штучний та другорядний матеріал, який не впливає на досягнення очікуваних результатів і не сприяє реалізації компетентнісного підходу.
- Результат навчання структуровано за логікою діяльнісного (компетентнісного) навчання і відповідно складається з таких компонентів: діяльнісний, знаннєвий, ціннісний.
- У змісті навчальної програми прописані і наповнені конкретним навчальним матеріалом наскрізні змістові лінії, для залучення учнів до формування у них ключових і предметних компетентностей.
- Внесено зміни до визначення і опису навчального матеріалу більше ніж 30 тем програми.
- Скорочено і оптимізовано зміст основних технологічних операцій, наприклад: уточнено технологію оздоблювальних робіт шляхом відокремлення таких понять як «опорядження» та «оздоблення» тощо.
- Вилучено операції, які не відповідають сучасним тенденціям розвитку сучасних технологій або є шкідливими для дітей, як-от: рубання металу зубилом, лакування виробу тощо.
- Зменшено кількість годин, які відводяться на вивчення варіативних модулів і за рахунок цього створено умови, за яких може вивчатись більша кількість варіативних модулів, так у 5-6 класах — 3 навчальних модулі по 12 годин на вивчення кожного, у 7-9 класах — 2 навчальних модулі, по 8 годин відповідно.
- Для врахування особливостей матеріально-технічної бази та досвіду і професійного рівня підготовки різних учителів з володіння технологіями, запропоновано збільшення його академічної автономії. Для цього внесено наступні зміни: навчальні години, які відводяться на вивчення тем програми не регламентуються і їх кількість може обиратись на розсуд учителя із загальної кількості, а у змісті програми визначено лише години по розділах програми. Також, у варіативній частині програми, технологію виготовлення спроектованого виробу учитель конструює на власний розсуд спільно з учнями, натомість обов'язковим є дотримання лише очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності. Для цього розроблено і складено «план-схему з вивчення варіативних модулів», яка лише орієнтує на кінцевий (компетентнісний) результат, однак не обмежує учителя у способах його досягнення.
Немає коментарів:
Дописати коментар